Wat een eerste avond - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tessa Daniels - WaarBenJij.nu Wat een eerste avond - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tessa Daniels - WaarBenJij.nu

Wat een eerste avond

Blijf op de hoogte en volg Tessa

31 Januari 2015 | Spanje, Madrid

Inmiddels is het 5 over 12 en zijn we zo'n 4.5 uur in Spanje. Na een vlucht die 2.5 uur vertraagd was, stapten we om tien voor half 7 uit het vliegtuig. Aangezien we eigenlijk om 4 uur zouden aankomen en plannen hadden om dekbedden etc te halen, wat nu dus in de soep liep, moesten we hals over kop ook nog ergens dekbedden vandaan toveren.. afijn. We werden opgehaald op het vliegveld en naar ons 'studentenhuis' gebracht. Nadat we onze koffers in de lift hadden gepropt en zelf dus snel met de trap naar verdieping 6 moesten, stond eindelijk alles boven. Even kennismaken met de rest van de bewoners, je kent het wel. De boodschappen, na bijna 4 uur niks gedronken te hebben was het fijn dat we boodschappen konden doen. Wij met z'n 5e, zoals nederlanders dat doen als het 18 graden is, met een vestje naar buiten richting de supermark. Spanjaarden lopen allemaal met een dikke jas, maargoed. Alle boodschappen in plastic tasjes gedaan ( natuurlijk een tas vergeten ) bijna net zo zwaar als mijn handbagage. Daarna bij een lokaal tentje wat gegeten, ff gebabbeld met een amerikaan die hier zit, en nu lang uit in bed.

Ben benieud wat de dag van morgen brengt!

Miss jullie nu al !!

• 31 Januari 2015 - 13:52

Maike:

Dat dekbed heb je toch niet nodig bij 17 graden en 25 graden op je kamer ;) . . .

Succes met het verkennen van de stad vandaag! x

• 31 Januari 2015 - 19:00

Bea:

Morgen is t februari dan begint daar de lente hier is t om t vriespunt.

• 02 Februari 2015 - 09:57

Sylvia:

Terwijl jij in Madrid aanwezig bent op de Nederlandse school, zit ik op xe bank naar buiten te kijken, naar sneeuw die valt. Het is niet veel, maar het wintert hier. Op internet wordt aangegeven dat het bij jou rond de 5 à 6 graden is en regent.
    Wat ben ik benieuwd naar al je verhalen, terwijl hier het leven van ons gewoon doorgaat als altijd.
    Maar goed, vandaag de eerste stagedag, een dag die je hopelijk met veel plezier zult herinneren als je weer terug bent. Jou kennende stapte je met gezonde zenuwen de drempel over...... maar zit je nu helemaal in je element.
    Een studentenhuis in Madrid, wat een leuke levens ervaring is dat. 3 Maanden lang mag jij rondlopen temidden van Spanjaarden en een handjevol Nederlanders. Jehebt de kans om te ervarenhoe het onderwijs daar gegeven wordt. En je gaat daar zelf invulling aan geven. Heel veel suuces!!

Ben erg benieuwd naar je verhalen, waarvan een deel hier te lezen zal zijn.
    En natuurlijk de foto's.......
    Heelveel plezier Tes!

gr. Syl

• 02 Februari 2015 - 11:46

Claudia Toonen:

Hoi Tessa,

Zoooooooooooooooooo jaloers op je!
    Nadat ik afgelopen oktober een week in Madrid geweest ben, ben ik helemaal om. Wat een super leuke stad!
    Ga zeker naar het park, super gezellig (en mooi) daar!
    Alle puerta's: zooooooooo leuk!
    Leer de metro kennen en je komt overal waar je wezen moet (en voor weinig geld).
    Ga ook zeker naar de overdekte markt. Echt super tof!

Heel vee plezier daar! (Ik hoop een keertje foto's te zien!)

Groeten
    Claudia Toonen
    (docent)

• 03 Februari 2015 - 09:22

Brian:

Tis maar 11 weken Tessa , als je het daar naar je zin hebt is die tijd zo voorbij , en het belangrijkste , weer een ervaring rijker !Succes en veul plezier (ook belangrijk)

Groetjes Brian

• 11 Februari 2015 - 12:36

Oma Thea:

Hoi Tessa
    Bea heeft verteld over jouw reisverslag, ik ga je volgen .
    Groetjes oma Thea